5 januari 2015

Alla hemma - en grym känsla av trygghet!

Min kära make är hemma igen. Blodtrycksfall blev troligen diagnosen. Så med stygn i nacken tog vi oss igenom detta också. Nu står våren verkligen (känns så idag iallafall med barmark och sol) för dörren.  Vi startar skola, fritids,  förskola och jobb på onsdag. Imorgon har vi sista lediga dagen för denna ledighet.  Vi tänker skicka Vilma på orienteringsdag  medan vi andra ska försöka handla lite olika saker som kan pigga upp oss med vårkänslor. Blommor och nya gardiner tänkte jag satsa på. Kanske lite snygga kläder....

Idag hade vi även en städfirma här. Vi funderar på lite avlastning under våren. Testa och se om vi kan hitta mer kvalitet i vardagen.

Älskar att Mattias är hemma.  Han ger så mycket tryggare tillvaro för mig. Utan honom funkar liksom inte jag,  tyvärr.

Ska försöka hinna jobba lite också imorgon. Några små förberedelser.

Nu njuter jag av att vi i familjen är samlade. Att vi har ett underbart hus och hem som är vårstädat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar